Să renunţ sau nu ?

1

 

Nu am fost niciodată bun la compătimire…  Pur şi simplu, nu îmi stă în fire !  M-am ridicat de atâtea ori din diverse situaţii în care m-a împins viaţa, încât mi-e greu să cred că ceva chiar poate distruge spiritul uman…  Cu condiţia să ai unul…  Suntem fragili sau e numai o percepţie eronată care să ne justifice lenea de a lupta ?  Mizez pe lene…  Nu ai cum să spui  „ GATA ! ”  atât timp cât încă respiri !

Pe mine mă ţine în viaţă jocul…  Întotdeauna a fost cel mai puternic motiv care m-a făcut să continui…  Şi poate orgoliul…  Ştiţi, am o imagine care mă ajută să ţin capul sus şi să merg mai departe, iar atunci când îmi este greu, mă concentrez asupra ei…

Ei bine, atunci când am impresia că toata lumea mea se sfârşeşte, mă văd ciufulit, undeva într-o groapă  ( ceva de genul o fântână abandonată ) , cu pantaloni trei sferturi şi genunchi zdreliţi, un tricou rupt, şi cu un singur sconcs în picioare…  Mă ridic furios pe mine, pe întreaga lume, pe Dumnezeu, dar mă ridic, îmi îndrept pantalonii, îmi aşez tricoul, şchiopătez şi mă agăţ…  Mă agăţ de orice bucată de rădăcină, piatră, şi urc…  Imaginea asta mă face să îmi şterg tristeţea de pe muian şi să spun  „ Dă-le dracului de pene ! ” .

Revenind la joc…  Ideea de a mai trăi o zi în care să demonstrez  ( habar n-am cui şi nici de ce ! )  că pot, că sunt mai bun de atât, că îmi permit luxul de a fi eu, că încă pot să mă joc cu nervii/viaţa cuiva sunt motivele de care mă agăţ cu disperare atunci când nu văd cale de scăpare !  Poate şi de aceea am ales să nu stau în casă şi să sufăr, să ies, să cunosc oameni, să fac sex…  Să fac ceva…

Nu cred în justificarea unui trai care nu îţi place…  De ce să îmi consum tinereţea, plângându-mă de anii care trec, când aş putea să fac ceva care să schimbe asta !?

Nu aş putea da exemple clare care să rezolve problemele din viaţa ta, pentru că nu le cunosc, însă cred că noi, ca oameni, ne concentrăm pe chestiuni greşite…  De ce să fiu invidios pe cel de lânga mine, pe succesul lui, când aş putea să-l iau ca exemplu ?  De ce să cred că unora li se cuvine mai mult sau mai bine, când pot şi eu să obţin aceste  „ favoruri ” !?  De ce să mă plâng că nu am bani/un job bun/succes/iubire când şi eu pot să obţin toate ăstea ?  De ce să găsesc justificare pentru o viaţă ratată, când pot să caut cauzele şi să le elimin ?

Jocul…

Până la urmă, întreaga viaţă e un joc, un joc al superiorităţii, al mândriei, al răului…  Cine face regulile ?  Nimeni, pentru că nu există ?

Cine câştigă ?  Acel care se concentrează pe ceea ce e cu adevărat important !

Despre tzunoi
Sictirit pe viata. Mi s-a facut lehamite de ceea ce vad in jurul meu: pe cine promovam ca vedete, pe cine alegem sa ne reprezinte, etc.

Lasă un răspuns

