Dimineţile cu ferestre deschise şi zilele libere…

Spuneam eu că o să fiu liniştit până pe la 6…  M-am înşelat amarnic !

 

Era într-o pauză şi, neavând ce face, s-a gândit să vorbească vreo juma de ora la telefon cu prietena ei cea mai bună…  Prietenă care a anunţat-o că am postat ceva pe blog, dar s-ar putea să nu îi placă…  Ăştia da prieteni !

 

După ce a citit, logic că m-a sunat…  Nu intrăm în amănunte…  Chestia e că primul val tsunami, ăla care loveşte mai puternic, a trecut !

 

Dar, chiar înainte de a închide telefonul, a aruncat faza care m-a enervat la culme :  „ Lasă că vorbim noi diseară acasă ! ” …  Eu ce ar trebui să fac acum !?  Să mă cac pe mine de frică !?  Să nu mai dau ochii cu ea de teama a ceea ce mi-ar putea face !?  Să mă duc la Dunăre, să îmi leg un chetroi de gât şi să plonjez în apă, sperând că Sf. Petru va fi mai blând cu mine !?

 

Ştiai bine cum sunt şi la ce să te aştepţi din partea mea…  Ştii ce îmi face plăcere şi ce nu…  Ştii când trebuie sa stai liniştită şi să nu spui nimic până nu mă calmez…  Doar ne cunoaştem de aproape 17 ani, în pula mea !

 

 

Prin urmare şi aşadar, azi mi s-a căşunat pe tine, fimeie !

 

Ştiu că m-ai rugat ceva…  Dar azi nu mai ţin cont !

 

Deci, prin urmare şi aşadar, în premieră mondială, ba nu, universală…  Doamnelor şi domnilor, ea e gajica mea, femeia care nu mă lasă să dorm noaptea, care mă torturează ziua, care…  În fine, ştie ea mai bine…

 

1
Faza 1 :  Miercuri…

 

– Scoală, mă !  Scoală !  E târziu !

Deschid ochii şi văd o ceaţă roz…  Apoi îmi dau seama că nu e ceaţă, ci că n-am reuşit să deschid de tot ochii !

Mai încerc o dată…  Ridic cu greu pleoapele lipite ca la pisoiaşi…  Printre ele se întrevede, semeţ, o rază de lumină ca un reflector de aeroport.

– Ce Dumnezeu îmi bagi lanterna în ochi, tu fimeie !?  Ne atacă talibanii !?  Semnalizezi vreun portavion !?  Ce mă zgâlţâi aşa, vrei să produci vreun cutremur în Indonezia ?  Ştii bine că aseară am fost cu băieţii la o băută, am ajuns acasă pe la 3 şi acum am capul cât o baniţă !
– Numai aşa te mai pot trezi !  De 10 minute trag de tine !  Că ţi-am zis să nu mai stai nopţile şi să nu mai…

… şi urmează o prelegere de 34 de secunde cu un ordin pe care mi-l dăduse ea ca să duc o viaţă sănătoasă şi să mă odihnesc mai mult…  Timp suficient pentru mine să-mi îmi lipesc ochii la loc şi să mai visez un pic la altceva…  Sau la altcineva…

– Trebuie să fii gata în exact 7 minute !
– Văleu, aşa puţin timp mai avem ?
– Da’ tu cât credeai !?
– Păi, şi cearta de dimineaţă ?  Cu aia ce facem !?
– Nu avem vreme şi de ea…  Aşa că, te rog eu, ceartă-te singur în dimineaţa asta !

 

2

 

Faza 2 :  Vineri…

 

– Scoală, mă, odată !  Scoală !  strigă la mine gajica, zgâlţâindu-mă precum o centrifugă.
– Ha !  Ce !?  Ciocănitori !  Generalul Paulus !  Ocupaţi gările !!!!
– Ce gări, mă, care ciocănitori, iar ai visat cu ofensiva de pe frontul de est !?  Scoală, că azi mergi singur spre servici, că eu mi-am luat o zi liberă.
– Ţi-ai luat o zi liberă !?  Nu, nu ştiam că azi stai acasă…  Da’ ce s-o întâmplat, eşti obosită, vrei să dormi, nu mai ai muşterii sau te apuci de curăţenia de sărbători ?
– Nu…  Mă duc la coafor !  Mă pregătesc pentru mâine.

 

3

Despre tzunoi
Sictirit pe viata. Mi s-a facut lehamite de ceea ce vad in jurul meu: pe cine promovam ca vedete, pe cine alegem sa ne reprezinte, etc.

Lasă un răspuns

