Copchiii din ziua de azi

1

 

Să vină plodul la mine şi să-mi spună  „ Obiectez !  Dovezile sunt neconcludente pentru a mă pedepsi ! ”  nu mă gândesc că a avut parte de o educaţie bună, îmi trece prin minte doar că e răsfăţat, impertinent, pedofil, curvar şi alcoolic !

 

Nu-mi trece prin cap că dă dovadă de caracter şi personalitate şi, dacă ar fi plodul meu, nu l-aş da la nicio şcoală care-l face să vorbească ca din cărţi…  N-are decât să-nveţe asta în timp ce citeşte chestii inteligente din biblioteca pe care mi-o epuizează într-un an, nu pentru c-aşa le-a spus doamna că trebuie…  Şi-n niciun caz să nu le folosească pe mine !  Sau pe adulţi, în general.

Eu ştiu una şi bună :  plodu-i plod, pân’ la dovada contrarie.  Adică până undeva când intră în adolescenţă.  Atunci poate să aibă păreri şi opinii proprii.  Nu că nu mă enervează şi adolescenţii cu opinii, da’ deja nu mai vorbeşti cu gălbenuşul, vorbeşti cu un ou bun de vopsit de Paşti !  Deci e acceptabil.

Da’ plodul care să aibă nevoie de consiliere pentru că părinţii nu pot să-l ţină-n frâu, să-i dea un şut în cur şi să-l trimită la culcare fără desert, mi se pare un plod needucat !  Oricât de multe cuvinte măreţe ar şti.  Păi, dacă-mi spunea mie maică-mea că-s impertinent, nu mai ştiai de mine 3 zile !  Aş fi putut s-o ameninţ cu protecţia copilului pentru traumă intensă la nivel psihic, da’ ce, eram bătut în cap !?

În domeniul în care lucrez, ştiu plozi care, la 10 ani au sunat la protecţia copilului, pentru că au furat bani din casă şi părinţii le-au altoit vreo două la cur…  Pentru copiii de genul ăsta, am o singură soluţie :  se iau de-o aripă şi se duc în vizită la un centru de plasament !  Se pot lăsa şi peste noapte, să vadă cam cu ce se mănâncă protecţia copilului.  Nu, nu vorbesc de ăia care sunt realmente abuzaţi şi bătuţi, până arată ca o vânătă…  Vorbesc de ăia cu personalitate, care nu acceptă, dom’le, să fii ferm cu ei şi nu-i cauţi în coarne !  Vorbesc de ăia care au impresia că pot să facă orice şi să se ascundă sub mantia legii…  Pe ăia i-aş lăsa la centrele de plasament !

Şi nu-nţeleg de ce ai face o reclamă cu plozi inteligenţi, când mie-mi trezesc instincte violente…  La fel ca ăia care vor să se ducă  „ Cu gaşca ” , la 8 ani, oriunde…  N-ai gaşcă până nu-ncepi să te bărbiereşti, n-ai drept de opinie până nu ştii să ţi-o exprimi civilizat, nu eşti încă pretendent la rangul de fiinţă raţională până nu ai terminat măcar clasa a-8-a…

 

Şi niciun minor n-ar trebui să fie căutat în coarne până nu i se eliberează buletinul !

Despre tzunoi
Sictirit pe viata. Mi s-a facut lehamite de ceea ce vad in jurul meu: pe cine promovam ca vedete, pe cine alegem sa ne reprezinte, etc.

One Response to Copchiii din ziua de azi

  1. Ghizmo says:

    vina este si de partea parintilor intr-o masura; pt aman3 ar trebui un leac bazat.

Lasă un răspuns

