Monolog taxime-trist …

1

 

Taximetriştii de soi sunt rari…  Şi prin taximetrist de soi înţeleg unul care ştie exact unde să te ducă, care nu comentează, care are muzică bună sau deloc  ( ambele variante sunt permise ) , care nu pute, a cărui maşină nu duhneşte a budă ecologică şi care nu comentează…  Am spus de două ori faza cu comentatul pentru emfază !  De obicei, taximetriştii simt nevoia asta să se împrietenească cu fiecare client…  Fiecare client să devină, după 4 minute în maşina lui, cel mai bun prieten !  Iar eu nu-s tocmai cea mai sociabilă persoană…  Mai ales în anumite situaţii…  Şi eu am perioadele mele mai naşpa, ca orice om.

Voi povesti exact cum s-a întâmplat, fără să exagerez.

 

Săptămâna trecută m-a sunat Alina, să mă întrebe dacă nu mâncăm împreună…  I-am zis că nu mă simt prea bine şi că nu am chef de ieşit în oraş şi nici de gătit ceva nu-mi prea arde…  Deci singura variantă rămasă era să trec să cumpăr două piţe şi apoi să mă opresc la ea.

 

Bun…
Chem un taxi…  Şoferul curăţel, mirosind a detergent şi-a balsam de rufe…  Maşina curată, mirosind şi ea bine…  Muzică bună, oldies but goldies…  Atmosferă paşnică…  I-am zis unde vreau să ajung, dar înainte trecem pe la Full House.
– Full House ?  Ce vă cumpăraţi ?
Cum nu prea aveam chef de miştouri, nu avea rost să ascund scopul vizitei mele, şi oricum ar fi văzut, am răspuns politicos  „ Nişte pizza ” …  Bine, recunosc, prima dată mi-a trecut prin cap să-i spun   „ Tampoane !  Prietena mea e pe stop şi vreau să iau tampoane cu aripioare…  Dacă găsesc cu de de-ălea picante, cu atât mai bine ! ” …  Cei care aţi intrat măcar o dată în viaţă la Full House, ştiţi ce găsiţi acolo.
– Pizza !?  Nu suport pizza !  M-am săturat de pizza !  Sunt rare ocaziile în care o să mă vezi pe mine mâncând pizza !  Poate o dată pe an…  Şi nu pentru că mănânc eu sănătos sau ceva, dar cât am stat în Germania, vreo 4-5 ani, am mâncat pizza în fiecare zi !
Cumpăram câte 6 cutii, cu 3 pizza fiecare, şi le făceam…  Pizza dimineaţă, pizza la prânz şi seara.  Dacă aveam musafiri, stăteam câte juma de zi în faţa cuptorului…  Unii o vroiau mai bine făcută, alţii mai puţin, unii cu ceapă, alţii cu peşte, făceam diverse feluri de pizza…  Aveam un cuptor mare, în care încăpeau câte 2 pizza o dată, şi tot coceam toată ziua !
M-am săturat de pizza !  Miroseam a pizza, cred că aveam şi gust de pizza !

Eu ?  Tăcut pe scaun, uitându-mă preocupat pe geam…  „ Poate tace, dacă vede că nu socializez ” …  N-am scos un cuvinţel, şi Full House-ul era mult mai departe decât îl ţineam minte !  Niciun cuvinţel…  „ Orice semn e un semn, şi, dacă mai zic şi eu ceva, cine ştie ce-şi mai aduce aminte…  Deci taci, Ioane !  Nu-ţi stă în fire, dar taci, că ăsta vorbeşte mai mult decât tine ” !

– Poate vă întrebaţi cum de-am ajuns eu în Germania…  Ei, m-am dus la muncă şi-am nimerit în casa unui bogătan de vreo 70 de ani, celibatar, care atunci când a aflat că mă pricep la gătit, m-a trimis în bucătărie !  Toată bucătăria era regatul meu…  Făceam tot ce vroiam !  Dar pizza…  Să nu mai văd pizza !
„ Uite !  Full House !  O să tacă ! ”
Opreşte maşina, îi spun să mă aştepte, mă duc, înşfac două pizze  ( cred că acesta e pluralul : o pizza, două puţe ), mă-ntorc…  Clar nu mai are cum să mai vorbească de pizza !  A epuizat clar subiectul…  Şi-i spun următoarea destinaţie, sperând la un moment de linişte…  Muzică în surdină :  Lady in Red

– Ce-mi place melodia asta !  Nu-i aşa că e o melodie frumoasă ?  Ce m-aş face eu fără muzică ?  Spuneţi şi dumneavoastră, ce melodii frumoase…  N-aş putea trăi fără muzică şi, mai ales, fără muzica anilor ’80 – ’90 !  Nu se mai face muzică ca odinioară… Iubesc muzica !
Nu mergem pe acolo, o luăm pe scurtătură, n-ar fi cinstit din partea mea să vă ocolesc atât…  Spuneţi şi dumneavoastră, cum aş putea să vă înşel, c-ar fi înşelătorie să vă ocolesc atâta, când putem s-o luăm drept înainte…  Ce melodie frumoasă…
Îmi venea să mă arunc din taxi, în plină mişcare !  Cu tot cu pizza şi cu casetofonul legat de gât !  Sau să cobor şi să merg pe jos…

 

Îmi era dor de taximetriştii care tac şi pun manele…  Măcar tac !  Ba chiar mi-era dor şi de ăia care put !  Put în tăcere…  Le pute maşina în tăcere…  Conduc în tăcere…  Tăcere şi lipsă de confort…  Ajunsesem să îi prefer !

 
Am coborât cu un cap triplu…  Simţeam toate cuvintele cum îmi apasă cutia craniană…  Deci m-a afectat atât de tare, că pot reproduce şi după aproape o săptămână monologul lui integral, fără să uit nimic !  Atât de tare…  Atât de tare, c-am uitat să-i reţin indicativul, să ştiu să-l evit !

 

Sau să-l evite toată lumea care n-are chef de un monolog de taximetrist !

 

 

P. S. :  Şi te mai miri de ce pula mea kilăresc unii şoferii de taxi !

Despre tzunoi
Sictirit pe viata. Mi s-a facut lehamite de ceea ce vad in jurul meu: pe cine promovam ca vedete, pe cine alegem sa ne reprezinte, etc.

3 Responses to Monolog taxime-trist …

  1. Ghizmo says:

    sunt niște putori ordinare unii; mă țepuiau făinuț prin liceu că eram pufan și era ușor;
    puțini mai sunt eleganți față de pasageri; Când echipele spaniole și-au disputat locul I la noi anul trecut în Europa League putorile grase cu tricouri mulate negre, lanț și mustață au cărat și pe un preț de 5X mărit fanii spanioli.

    dar dacă tu ai ajuns în halul ăsta ca să te plângi de un taximetrist că te fute doar din priviri, eu îmi vărs pula pe tot articolul ăsta; e incoșcoviziaturiabilă treaba!

  2. tzunoi says:

    Vars-o unde vrei tu… Doar e o ţară liberă ! Ar trebui să citeşti postul si despre nemţălăi… Mi-e scârbă de ţara în care trăim… Te costă 80 de euro să vii din Germania, şi 200 de euroi pentru 10 minute de mers cu taxiul ! Şi clar că suntem de poveste în toată lumea !

  3. Ghizmo says:

    ahaaa.. am dat de el.. ce vb eu.. contrariază.

Lasă un răspuns

