Timişoara în 3 cuvinte… De ra-hat !

1

 

 

Dacă îi zici lu’ Giany că Brăila e de câcat, o să fie complet de acord cu tine, deşi o să plângă puţin pe dinăuntru…  Dacă îi zici lu’ Silviu că Galaţiul e de câcat, o să zică  „ Just ” , nu ne-aparat din cauză că ar fi de acord cu tine, ci mai mult pentru că îi place să zică  „ Just ” …  Apoi, complet fără nicio legătură, va înjura Brăila, ridicând un pumn în aer şi scuturând din el !

 

Dacă mi-ai spune mie că acelaşi Galaţi e de tot rahatul, aş zice că e destul de mediu, existând în ţara asta, cam în mod egal, locuri mai frumoase, dar şi mai urâte…  Apoi aş adăuga, pe un ton optimist, că măcar nu e Brăila !  Deşi, de câţiva ani, ne-a luat faţa în aproape toate domeniile…

Însă dacă-i zici unui timişorean  ( Da, la tine mă refer, Alex ! ) că oraşul lui is the ultimate shit, sare în sus şi face o criză de istericale, mai ceva ca o muiere ofuscată, răcnind din toate alveolele că nu poate să creadă că ai zis aşa ceva !  Poţi să-l înjuri de mă-sa, să-i dai un pumn în laringe, orice până la oraşul ăla…  Parcă-s spălaţi pe creier !  I-am crezut şi io, că de, prea erau toţi entuziasmaţi, când vorbeau de oraşul lor, cu o erecţie zemuindă în voce.  Până am ajuns pe acolo…

Prima impresie a fost în gara mică şi comunistă…  Am întrebat pe cineva  „ Domnule, nu vă supăraţi, aici e Ianca Sat ? ”  şi mi-a răspuns cu mai sus amintita mândrie erectilă :  „ No dom’le, aiciea e Timişoara ! ” Oau !  După vopseaua coşcovită, dintr-o gară de pe vremea lui Dej, aş fi jurat că-s în Lehliu…  După miros, în cea mai insalubră toaletă publică din Lehliu !

 

M-am aventurat mai încolo…  Prin cel mai toxic gaz de eşapament, de la Daciile verzi din ’78  ( Aparent, 9 din zece timişoreni au Dacii verzi din ’78 ! ) , am zărit o hoardă de ţigani, jumătate cerşetori, jumătate ciorditori…  N-am văzut în viaţa mea atâţia ţigani pe metru pătrat !  Cred că deja dezvoltaseră un sistem de furat unul de la altul, pentru că erau mult prea mulţi, proporţional cu victimele !

Am depăşit stolul şi m-am îndreptat spre centru…  N-a fost aşa de uşor precum părea la prima vedere.  A trebuit să străbat cel mai mocirlos parc din istorie…  Genul ăla de parc, în care şi Indiana Jones s-ar fi făcut de nămol pe pălărie !

 

Spre seară am ajuns în centru…  Am avut onoarea să văd somptuoasa catedrală din Timişoara, care arăta suspect de mult cu soba de teracotă a  bunică-mii şi, fiind în preajma Crăciunului, mi-am bucurat ochii şi cu un brad, de-ăla festiv cu crengi numai pe-o parte, de parcă se băşise Godzilla pe el !

Cel mai frumos a fost râul Bega…  Bine, râu e mult zis, pentru că e aşa de mic, că dacă îi tragi un flit, se revărsă şi, în plus, e aşa de jegos, că îţi e jenă să te caci în el !

Bine, asta e doar părerea mea, subiectivă…  Aveţi voie şi voi la o părere, deşi, din punct de vedere valoric, este nesemnificativă pe lângă a mea !

 

Nu neg că Banatul e fruntea…  Sugerez doar că bănăţenii ar trebui să-şi scoată capul din cur !

 

 

 

P. S. :  Alex, poate între timp lucrurile s-au mai schimbat…  În bine…  Deşi, dacă stau şi mă gândesc, câte puteau să se schimbe, de anul trecut şi până acum, în pula mea !?

 

Despre tzunoi
Sictirit pe viata. Mi s-a facut lehamite de ceea ce vad in jurul meu: pe cine promovam ca vedete, pe cine alegem sa ne reprezinte, etc.

Lasă un răspuns

