Moaştele Sfântului Miştocar

 

1

 

Unora nu li se pare deloc ciudat că ei nu se spală destul de des…  Din contră, li se pare ciudat că eu fac asta !
Nu e ciudat că-şi programează ziua de baie, o au însemnată-n calendar, eventual în fiecare sâmbătă, reminescenţă rămasă de pe vremea când aveau 4 ani şi-i spălau părinţii o dată pe săptămână.
Să recunoaștem, când eram mici, ai noştri nu ne prea băgau în seamă…  Ne descopereau sâmbăta şi ne băgau direct în cadă !  Probabil pentru că arătam de parcă ceva s-a târât şi a murit pe noi.  Şi posibil să şi fi mirosit aşa.  Am fost cu toţii copiii spălaţi sâmbăta.
La un moment dat însă, planetele s-au aliniat şi am început să ne spălăm mai des…  Cel puţin eu.  Măcar un duş pe zi, şi tot fac  ( Nu punem aici perioada de vară, când cu greu mă scoţi din baie ) …  Că mi se pare normal să nu puţi !  Să nu te trezeşti cu aromă de cerşaf, dungă de pernă şi scame-n păr şi să te duci direct unde te duci tu…  De obicei la muncă.  Mi se pare de bun simţ pentru mine să nu miros ca un sconcs.
Da, sunt voci care spun că, dacă nu te speli chiar în fiecare zi, nu se simte…  Nici savoare de şosetă, nici iz de transpiraţie, nici nimic !  Că au PH-ul care le permite să miroasă a trandafiri toată săptămâna, între spălări. Da’ eu nu mă simt ca moaştele unui sfânt, ca să miros frumos prin definiţie.  Şi chiar dacă, tot tre’ să mă spăl.  Că mă simt mai bine, mai fresh, mai curat, cu un duş zilnic… Stai, nu mă simt, chiar sunt !

Dar unii se simt şocaţi, lezaţi şi contrariaţi…  De ce te-ai trezi cu o oră mai devreme ca să faci duş !?  Păi, nu te speli sâmbăta ?  Ce-ţi mai trebuie în fiecare zi ?  Mai că nu vin cu argumentul ăla, cu „ Domnul ne vrea naturali ” …  Domnul tău, mă, că al meu nu zice nicăieri că tre’ să put !  Sau să am dungă de jeg…  Sau să mi se lipească şuviţele-ntre ele…
Că, dacă te speli prea des pe cap, cheleşti…  Prefer să chelesc, decât să stau cu cadavrul în cap !  Părul e celulă moartă…  Deci, cadavru…  Şi, ca orice cadavru, dacă n-ai grijă să-l îmbălsămezi, miroase !  Eu îl îmbălsămez zilnic, sau la cel mult două zile, că-s o specie ciudată de necrofilă !  Îmi plac morţii vii…  Mai ales pe mine !  Nu-mi număr firele de păr, dar aş putea să jur că, spălat zilnic de ani de zile, nu s-a împuţinat.  Şi arată şi viu…  Miroase viu…  Sunt viu cu un păr spălat în fiecare zi, sau la două zile.

Şi nu pricep cum am evoluat în aşa hal încât e ciudat să te speli…  Şi există şi faza aia cu  „ Te speli prea des ” …  Cum adică  „ prea des ” !?  Există undeva o măsură a spălărilor permise şi eu nu ştiu !?

 

Şi, hai, fie, mă spăl prea des…  Care-s consecinţele ?  Nu-mi spune, o să-mi pice pielea…  O să mă dezintegrez total…  O să mi se desfacă oasele şi chiar o să ajung sfinte moaşte.  Newsflash !  O să păţim asta cu toţii, da’ nu văd motivul pentru care aş mirosi ca şi cum m-am dezintegrat deja, când există încă apă şi săpun.  Costă, recunosc, da’ tot ce-i bun ori costă, ori e ilegal…  Prefer prima variantă.

Mă râcâie faza asta…  Cum de e ciudat că mă spăl, dar nu observi cât de ciudat e că tu nu te speli.  Om fi trecut într-un univers paralel, şi nu ştiu eu ! Mă simt ca ăla de-a furat focul şi-a luminat bieţii muritori.

 

E bine să te speli, mă, şi ghici ce ?  Nici nu mori din asta !

 

Pe cuvânt de cercetaş !

Despre tzunoi
Sictirit pe viata. Mi s-a facut lehamite de ceea ce vad in jurul meu: pe cine promovam ca vedete, pe cine alegem sa ne reprezinte, etc.

3 Responses to Moaştele Sfântului Miştocar

  1. Iustin says:

    cum zicea și-un dr. – că sudoarea nu capătă miros decât la contactul acesteia cu jegul; adăugase că mai e necesar un consum de apă optim ca aceasta să dilueze din toxinele care, eliminate prin transpirație într-o formă concentrată ar da și ele un iz…

  2. Iustin says:

    mai rău de unii țărani care atunci când încep să interacționeze regulat cu un mediu social educat, s-or deprinde ei cu apa, dar asta nu-i nimic pt. că au de luptat cu ei înșiși – deprindederea vine însă rezultatul nu survine :)) :)), cum sunt de ex. majoritatea țiganilor – oricât s-ar spăla tot put; li s-au imprimat zoaiele în corp.pfff..

    • tzunoi says:

      Lasă, că nici cu mulţi românaşi nu mi-e ruşine ! Şi am un prieten ţigan 105 %, şi da, are miros specific, deşi se spală de cel puţin 2 ori pe zi…

Lasă un răspuns

