Doar gânduri printre rânduri…

Stăteam şi mă gândeam despre ce să fie vorba în primul meu post din 2013…  Ştiu că nu sunt un blogăr înrăit, care nu lasă să treacă o zi fără să posteze ceva pe pagina lui…  Dar nici nu pretind a fi unul !

După ce mi-am torturat cerebelul câteva ore, m-am hotărât…

Nu o să scriu despre sărbătoarea naşterii Domnului, nici despre Revelion…

O să scriu despre ceva ce fiecare dintre noi folosim zilnic :  cuvinte !!!

Toată viaţa noastră se învârte în jurul cuvintelor…  Încă de mici învăţăm să vorbim, să comunicăm, să ne exprimăm emoţiile, sentimentele, trăirile, stările sufleteşti, cu ajutorul cuvintelor…

Unii dintre noi ajung chiar maeştri în arta conversaţiei, rămâi fermecat doar după o scurtă conversaţie cu ei…  Am întâlnit asemenea persoane.  Le-am întâlnit farmecul şi inteligenţa şi m-am plecat cu umilinţă în faţa lor.  Niciodată nu o să pot ajunge asemenea lor !  Şi nu fiindcă mi-ar lipsi vocabularul elevat, sau că aş fi agramat, ci pentru simplul fapt că-mi place să folosesc gesturi, în loc de cuvinte !  În realitate, ador oamenii care ştiu ceea ce spun, care ştiu cum să o spună, care te dau pe spate, înşirând câteva fraze…  Dar respect, iubesc şi îndrăgesc mai mult persoanele timide, oamenii emotivi, pentru că sensibilitatea lor este unică !  Prefer de mii de ori mai mult să mi se arate prin gesturi sentimentele pe care cei din jurul meu le au pentru mine…

În locul unui banal  „ Te iubesc ! ”  spus în grabă, lângă care adaugi fugitiv un sărut scurt şi rece, voi prefera întotdeauna o îmbrăţişare lungă şi caldă, plină de iubire…

În loc de  „ Mi-e dor de tine ” ,  prefer întotdeauna un gest care s-o dovedească…

Cuvintele sunt doar cuvinte, pe când gesturile vor rămâne mereu în inimile noastre !

Niciodată, folosite separat, nu au aceeaşi putere, aceeaşi convingere…  Îmi doresc să le pot spune celor dragi ceea ce simt, dar să le şi arăt acest lucru…  Să le arăt că, indiferent de ceea ce le spun, sunt în stare de orice pentru ei…

Cuvintele nu sunt niciodată de ajuns pentru a exprima trăirile pe care le avem, sentimentele care ne inundă inima, gândurile care nu ne dau pace…

E greu să-ţi alegi cuvintele pentru a exprima un amestec de sentimente, care mai de care mai profunde şi mai încurcate…

E greu să găseşti cuvintele potrivite pentru a spune ceva ce ştii că va răni pe cineva, indiferent cum le-ai aşeza sau rosti…

Totuşi, cuvintele vor rămâne cea mai puternică armă a omului !

Ele îţi pot da aripi, sau te pot doborî…  Îţi pot umple inima de bucurie sau de mâhnire…

Cuvintele sunt simple sunete care se pierd în vânt şi-şi pierd din semnificaţie în timp, sau poate chiar în următoarea secundă, dar sunt şi cuvinte spuse fără rost care ne marchează…

Cuvintele nu au putere, nu au cum să-ţi facă rău, nu au cum să te lovească şi să te lase să zaci pe podea, zile întregi…  Cu toate acestea, paradoxal, sunt şi cuvinte pot face asta !

Vorbele, întotdeauna vor fi la fel, spuse de alte şi alte persoane, pe diferite tonalităţi, aşa că, hai să nu ne mai încredem atât de mult în cuvinte şi să încercăm să lăsăm mai mult faptele să vorbească.

După cum spunea Gabriel Petru Baetan :  „ Cuvintele sunt prea puţine.  Dacă am comunica prin bătăile inimii, ar fi mai multe de spus. ”

Adevărata iubire nu se arată doar prin cuvinte, ci şi prin fapte !  De sărbătorile care tocmai au trecut ar fi trebuit să arătaţi tuturor cât de mult înseamnă pentru voi, cât de mult îi iubiţi şi respectaţi…  Era cel mai potrivit moment din an pentru astfel de sentimente, de emoţii , de trăiri…  Sper că nu aţi stat pe gânduri, nu aţi ezitat…

Nu trebuia să vă temeţi !  Nu trebuie să fii perfect, nu trebuie să fii cel mai bun…

Trebuie doar să găseşti un mod unic de a arăta lumii ceea ce simţi !  Si nu doar prin cuvinte…

P. S.La Mulţi Ani !  Un an mai bun decât cel care s-a încheiat !

 

Despre tzunoi
Sictirit pe viata. Mi s-a facut lehamite de ceea ce vad in jurul meu: pe cine promovam ca vedete, pe cine alegem sa ne reprezinte, etc.

Lasă un răspuns

