Bau-bau-ul din trecut

 

 

Un bau-bau al copilăriei mele a fost maieul.  Era peste tot…  Trebuia să-l porţi pe sub bluză, tricou, pulover, ba chiar şi maieu pe sub maieu cred că era o variantă de luat în seamă !  Şi nu-mi plăcea.  No, sir !  Aş fi făcut orice să scap de el…

Dacă spuneam că e prea cald, mi se spunea că el, maieul, are datoria să mă protejeze, să nu transpir prea tare, să răcesc, să fac pneumonie, apoi injecţii şi că el e singurul care mă poate feri de spital.
Dacă protestam că am deja prea multe bluze, şi nu mai am nevoie şi de maieu, atunci clar era frig afară, şi niciodată nu poţi avea PREA multe haine când e frig !
Aşa că aplicam tactica strategică :  mi-a rămas mic !  În stilul ăsta am ajuns la o colecţie impresionantă de maieuri.

Şi mă mai bântuie o chestie :  până undeva pe la 6 ani, nu prea eram băgaţi în seamă…

 

Apăreai cu şosetele pline de praf ?  Mai că nu te lua de după ceafă şi te băga în maşina de spălat !  Ce baie cu spumă şi cu relaxare totală ?  Ai înnebunit !?!?
Veneai cu tot noroiul după tine, aceeaşi poveste…
Un genunchi însângerat ?  Dă-i rapid cu spirt, ţipă că te ustură cât vrei, poate data viitoare ai mai multă grijă, hai, spală-te pe mâini şi-n pat cu tine !
Însă niciodată  ( Adică NICIODATĂ !!!! )  nu uitau de clătitul cu oţet pe cap !  Că cică făcea bine la păr.  Şi miroseam ca o salată în următoarea oră, da′ ce mai conta ?  Scârţâiam de curăţenie doar dacă exista şi faza cu oţetul.  Care a fost la un moment dat înlocuit cu ceai de muşeţel, apoi de nuc şi parcă ţin minte şi ceva de nişte urzici…
Putea lipsi orice, numai clătitul temeinic pe cap nu…  Chin şi dilemă !

Capac pune fesul !  Pe care trebuia să-l porţi, chiar dacă protestai că  „ Uite, copilul ăla e mai mic decât mine şi nu poartă fes, eu de ce trebuie ? ”   Trebuia, pentru că niciodată nu le păsa de ce fac alţi copii, dacă era vorba de ceva care să te pună într-o postură bună !  Comparaţia cu alţi copii se făcea doar dacă ăla lua o notă mai bună, avea batista mai albă sau dacă el n-a răcit pentru că a avut fes, şi tu nu…

De-asta nu port maieu decât dacă e doar el, oţetul îl pun doar în salată, iar acum deţin vreo 2 fesuri, după muuulţi ani !  Şi nu le-am purtat decât de vreo două ori…

Despre tzunoi
Sictirit pe viata. Mi s-a facut lehamite de ceea ce vad in jurul meu: pe cine promovam ca vedete, pe cine alegem sa ne reprezinte, etc.

Lasă un răspuns

