Cel mai minţit om din România

 

Acu′ o perioadă, s-a internat prietena proprie şi personală în spital…  Nimic grav…  probleme cu stomacul…

Deci a căzut pe mine să îi aduc la spital nişte chestii vitale, fără de care nu poate trăi :  creme de mâini şi de faţă, de zi şi de noapte, rujuri, rimel, fond de ten, demachiant, şi alte panarame de ăstea, fără de care viaţa ei nu are sens…  Pe lângă ele, am mai aruncat şi vreo câteva boarfe, un halat şi o pereche de papuci…

Când am ajuns la spital, deja era ora 19:00, iar intrarea în spital era blocată de, fireşte, cerberul badigard de serviciu : portarul Ghiţă !

– Bună seara, zic.

Parte a strategiei sale personale de negociere, portarul nu schiţează niciun semn şi rămâne impasibil ca un dulap…  Trag aer în piept şi îi spun cu cel mai firesc aer pe care şi-l poate cineva achiziţiona de pe okazii.ro :

– Mă duc până la etajul 5, să-i duc ăstea  ( şi-i arăt cu dispreţ pungile cu un miliard de catrafuse )  prietenei, că azi s-a internat aici la dumneavoastră.
– Nu se poate, scuipă el cuvintele plictisit ca Mărgelatu.
– Ha !?  fac eu o faţă, de parcă mă uitam la poartă nouă…  Acu′ o oră am plecat de aici şi v-am zis că revin !
– S-a schimbat tura, aţi vorbit cu colegu′ , o întoarce el.
– Păi da, cu dânsul, zic io.

Nu era cazul să mă apuc să mă contrazic cu el.  Atâta fusesem cu mintea plină de vrăbii la plecare, că am făcut o poză cu telefonul la un tablou electric, ca să ştiu să cobor la etajul la care erau internată, altfel nu aş fi ţinut minte…

– Acum nu se mai poate intra, zice el.
– De ce ?  întreb, niţel obraznic.

Avusesem o zi destul de naşpa, ca de obicei…

– A fost mai devreme un ţigan care şi-o internat familia, şi a făcut tărăboi pe hol, s-a legat de asistente, abia l-am scos afară…  Şi m-a sunat şeful de secţie şi m-a certat, şi mi-a zis să nu mai las pe nimeni.

Deci complicaţie…  Asta în condiţiile în care eu nu sunt adeptul şpăgii.

– Şefu′ , îi zic…  E imperios şi necesar să urc sus şi să dau ăstea prietenei mele, altfel ce-o făcut ţiganu′ de mai devreme o să pară emisiunea  „ Tezaur folcloric ” !  O să muşte din asistente, o să-i scoată şefului de secţie hemoroizii prin urechi, iar doctorului de gardă îi va aplica cu consistenţă bobârnace peste globurile oculare până îl omoară hemoragia blenoragică !  Serios, zic, nu ştii ce urât poate face ea seara dacă nu-şi ia aspirina.

Portarul tace…

 

– Hai, zic, numai las ăstea şi cobor…  1 minut durează !
– 1 minut !?  ridică el sprâncenele.
– 1 minut !  zic eu cu o figură aşa de serioasă de parcă-l ceream în căsătorie.
– 1 minut, zâmbeşte el, cunoscător.

Cred că auzise fraza asta de un catraliard de ori !

– 1 minut, zic eu, şi o şparlesc către etajul cu panoul electric fotogenic.

 

Am coborât o oră jumate mai târziu, l-am salutat călduros şi am plecat în treaba mea !

 

Despre tzunoi
Sictirit pe viata. Mi s-a facut lehamite de ceea ce vad in jurul meu: pe cine promovam ca vedete, pe cine alegem sa ne reprezinte, etc.

Lasă un răspuns

