Au, au, au !!!!!!

 

În ultimele două săptămâni, o întrebare îmi tulbură intelectul…

 

Câtă durere poate suporta corpul omenesc ?  Care durere e mai dureroasă !

 

Nu sunt un tip care să se vaite din orice fleac  „ Mamă, uite buba ! ”  …  Poţi să mă şi tai  (Apropo…  Îţi dau o lamă, mă tai pe mine ? 🙂 ) , să mă schingiuieşti, să mă…  Cu greu scoţi un sunet de la mine.

 

Dar am şi eu limitele mele…  Şi două dureri mă îngenunchează şi mă fac să chiş ochii şi budigăii :  durerea de coaie şi cea de dinţi !

 

La ultima durere de ouă, m-am zvârcolit pe jos vreo juma’ de oră…  În schimb, ultima durere de dinţi mă face să mă urc pe pereţi de vreo 2 săptămâni !

 

 

Despre ce e vorba…

 

După ce în prima săptămână am zis că m-a tras curentul şi am înghiţit ca pelicanul folii întregi de pilule, dar durerea trecea pentru perioade scurte de timp, iar noaptea nu mai închideam un ochi din cauza ei, am zis că trebuie să iau măsuri mai radicale şi să consult un stomatolog…  ‘Mi-aş pula, şi nu-i înghit deloc !  Nu-mi place ca altcineva, în afară de periuţa de dinţi, să se destrăbăleze prin cavitatea mea bucală…

 

Bun aşa…

 

Cu falca umflată cât buca curului, de parcă tocmai petrecusem câteva minute în ring cu Klitschko, după ce îl înjurasem de mamă, m-am prezentat la primul cabinet stomatolog întâlnit în cale…  Aici, o duduie blondă, care molfăia cu nonşalanţă o ciungă, m-a întrebat care e problema şi dacă am programare…

 

M-am uitat în stânga, în dreapta, eram doar noi doi în încăpere…  Apoi o întreb dacă nu e evidentă problema mea şi îi comunic că aş dori o consultaţie, ca să aflu care e buba…  Cât despre programare, i-am zis că nu cred că este nevoie, având în vedere că pacienţii erau sublimi, dar lipseau cu desăvârşire !

 

Aruncându-mi o privire tâmpă, duduia  ( mă repet : blondă ! )  mă întreabă dacă am făcut radiografie…  De ce sula calului să fac radiografie înainte, doar venisem pentru o consultaţie !?  Îi spun că o fac şi pe asta, numai să vedem care e beleaua şi să scap odată de durerea asta nenorocită…

 

Halt !  Da’ ce credeam eu, că e aşa simplu ?!

 

Cu o voce suavă, blondina mea îmi spune că domnul doctor nu are aparatura necesară şi va trebui să merg la alt cabinet…  Dar nu e prea departe, cam 10 minute cu maşina…

 

Ok, cu adresa cabinetului în mână, mi-am urcat curul într-un taxi şi am purces la drum…  Şoferul, cu chef de vorbă :  „ Probleme cu dantura, domnul ? ”  „ A, nu…  M-a pişcat o albină ! ”  îi mârâi eu printre dinţi…  „ Aveţi grijă, că acu’ sunt a dracu’…  A trecut iarna, s-au trezit şi ele şi sunt agresive. ”  „ În fine, uite şi la ăsta… ”  îmi trece prin gând…  Mai e vreo lună până să vedem bondarii zburând din floare în floare…  Mă refer la insecte, obsedaţilor !

 

Ajungem şi la cabinetul cu pricina, plătesc şi cobor din taxi…  Când intru în cabinet, mă ia în primire o altă blondă, sosia celeilalte :  „ Bună ziua, aveţi programare ? ”  În gând am pomenit vreo trei sfinţi, nişte părţi anatomice ale corpului omenesc, o biserică şi persoana care i-a dat viaţă…  „ Nu, e o urgenţă, m-a trimis doctorul X… ”  Abia atunci am realizat că au acelaşi nume…  „ O fi nevastă-sa, cumnată-sa sau sor-sa…  Ai dracului dinţari, ăştia lucrează în haită ! ”  m-am gândit.

 

După vreo 5 minute, am fost invitat într-o cameră şi mi s-a făcut poza.  „ Trebuie să zâmbesc, să fiu atent la păsărică ? ” am întrebat-o pe doctoră…  „ A, nu, că aici nu e la fotograf ” , mi-a răspuns muierea în halat alb, fără să se prindă de ironia pe care tocmai i-o aruncasem.

 

După încă vreo 10 minute, blondina mi-a înmânat radiografia, zâmbindu-mi discret…  Poate s-o fi amuzat de muianul meu tumefiat !

 

M-am aruncat iar într-un taxi şi m-am îndreptat spre primul cabinet…

Ajuns la cabinet, intru victorios, cu filmul în mână…  Duduia blondă, cu aceiaşi privire tâmpă, molfăind în continuare gumă, îmi spune că nu mă poate programa decât a doua zi, deoarece doctorul este ocupat…  Privesc iar în stânga, în dreapta, sala de aşteptare goală…  Poate toţi pacienţii erau rudele lu’ Invisible Woman Am înghiţit în sec, şi i-am zis că nu e nicio problemă, dar să se rezolve cât mai repede.

 

Şi iar a fost o noapte albă, cu perioade de maxim 15 minute de somn…  O durere surdă şi continuă, de parcă cineva mi-ar fi forat în cap, cu bormaşina, în căutarea creierului pierdut !  Jumătate de noapte mi-am petrecut-o pe balcon, sudând ţigară la ţigară…

 

Dimineaţă aveam ochii bulbucaţi, precum o cucuvea…  Eram leit anestezistul Bacalbaşa !

 

Am ajuns la cabinet cu vreo 10 minute înainte de ora la care eram programat…  Duduia bălană m-a invitat să iau loc, dar i-am răspuns că prefer să aştept în picioare…  După aproximativ cinci minute a apărut şi medicul…  În primă fază am crezut că a venit cu frate-su !!!  Fără exagerare, are vreo 150 de kile…  Pe un picior !  Îl ştiţi pe Akebono ?  Cam aşa arată şi ăsta…  „ Cum dracu’ îşi bagă ăsta buturugile ălea de mâini în guriţa mea fină şi delicată ?!?! ”  m-am gândit eu…  Cum dracu’ suportă o femeie să se urce o namilă de asta pe ea !?  Bine, dacă femeia respectivă e Godzilla, atunci nu mai zic nimic…

 

S-a uitat pe programările care le avea în ziua aia, apoi m-a invitat în cabinet…  Mi-a spus să mă aşez pe scaun, în timp ce el scotea prelata aia de maşină, căreia îi zicea geacă, şi punea pe el o copertină – halatul…  „ Aveţi radiografia ? ”  m-a întrebat, cu o voce de mi-a îngheţat sângele în instalaţie…  Am clătinat afirmativ din cap.  „ Bun, să vedem despre ce e vorba…  De când a început să vă doară ?  De ce aţi aşteptat să se umfle atât, până să veniţi ? Păreţi cam obosit, nu aţi dormit aseară ? ” m-a întrebat cu vocea aia gravă, de parcă vorbea din fundul beciului.  „ Am crezut că e doar ceva trecător, că m-a tras curentul…  Dar în ultima săptămână, durerea a devenit insuportabilă şi m-am gândit că e ceva în neregulă.  Nu, nu am închis un ochi toată noaptea, am avut emoţii… ”  „ O săptămână !?  Înseamnă că eşti masochist şi îţi place durerea.  I-a deschide gura mare, să vedem despre ce e vorba. ”  După ce mi-a umblat prin gură vreo două minute cu oglinda aia mânuită de ghioagele lui, îmi comunică verdictul :  „ Exact cum am bănuit…  Vă iese o măsea de minte, şi e deja cariată.  Ce facem, o dăm afară ? Şi fumaţi cam mult…  Aveţi dinţii cam galbeni, v-ar trebui şi un periaj. ”  Deşi ţin foarte mult la părţile corpului meu, parcă e mai naşpa să ţin ceva stricat în gură şi care, pe deasupra, îmi provoacă o durere teribilă…  „ Afară cu ea, la coşul de gunoi ! ” i-am răspuns.

 

Futui mama ei de măsea, s-a născut deja stricată, nu a aşteptat ca fetele, până la 12 ani, ca să se degradeze !  La aşa minte, aşa măsea !

 

A chemat asistenta şi, în timp ce aia pregătea ustensilele, mi-a dat cu spray în gură  ( mi-o fi mirosit gura, deşi mâncasem doar un măr şi mă spălasem temeinic în dimineaţa aia ) şi apoi mi-a făcut injecţie…  Între timp, asistenta îşi mutase curul iar în sala de aşteptare…

 

După asta, îl văd că se îndreaptă spre un dulăpior, scoate o sticlă de whiskey pe jumătate plină şi un pahar…  Şi începe să toarne…  Şi toarnă, şi toarnă…  Paharul avea vreo 250 – 300 de ml…  Când aproape să termine de umplut paharul, mă trezesc şi eu :  „ Dom’ doctor, dar nu beau ” …  „ Stai liniştit, nu e pentru tine…  E pentru mine.  Până îşi face efectul anestezia… ”

 

În secunda următoare ieşeam pe uşa cabinetului !  Din fugă mi-am luat haina şi nici nu ştiu cum am agăţat radiografia…  Degeaba a ieşit el după mine strigând că aşa nu îi tremură mâinile…  Da’ ce, dacă bea apă plată cu lămâie, dădea în diaree !?  Dacă vroia anestezie, de ce nu s-a aşezat pe scaun, în locul meu ?

 

Pentru numele lui Dumnezeu, era ora 9 jumătate…  Dimineaţa !

 

Mi-am zis că nu vreau să mai aud de stomatologi în viaţa mea, dar mai ales să-i şi vizitez !  Odată şi odată, trebuia să treacă şi durerea…

 

Dar, după încă o noapte albă, am zis să mai fac o încercare…

 

De data asta, nu am mai intrat în primul cabinet…  Am intrat frumos pe net şi am început să caut un dinţar mai serios…  Cabinete de stomatologie sunt în oraş, slavă Domnului !  Ceea ce m-a interesat pe mine erau părerile pacienţilor, cât de mulţumiţi au fost de serviciile prestate…

 

Am ales eu o doctoră de care erau cei mai mulţi mulţumiţi de serviciile prestate şi m-am înfiinţat la cabinet…

 

Sala de aşteptare era tot goală…  Nu am mai fost întrebat de programare, ci am fost invitat direct în cabinet…

 

Doctoriţa – pâinea lui Dumnezeu…  Nu ca martalogul celălalt !  I-am explicat care era problema şi ea m-a invitat să mă aşez pe scaun…  După ce a studiat câteva secunde radiografia şi s-a benoclat vreun minut în gura mea, mi-a comunicat verdictul :  era într-adevăr vorba de o măsea de minte cariată, dar avea şi infecţie la rădăcină, de asta mă durea în halul ăsta…  Am întrebat-o dacă poate fi dată afară, sau va trebui să revin după ce scap de infecţie.  Mi-a zis că infecţia nu e o problemă, ci doar că nu recomandă nimănui să îţi scoată dinţi când e rece afară…

 

I-am zis că am îndurat destul şi că nu contează dacă afară e ger de crapă pietrele sau e cald, de mânecă scurtă…  Vreau doar să scap odată de gioarsa aia de măsea !

 

Mi-a dat cu spray în gură  ( cred că e ceva naşpa la mijloc, deşi prietena nu se plânge ) , apoi injecţia de rigoare…  „ Fiţi relaxat, nici nu o să simţiţi !  Scăpaţi repede. ”

 

După vreo juma de minut :  „ Simţiţi ceva ?  Gata ! ”

 

Şi chiar că nu am simţit nimic !

 

A rămas ca peste două săptămâni să revin, pentru a-mi curăţa şi canalul…  Mi-a vârât un pansament în găoaza aia şi gata…  Problemă rezolvată !

 

Toată afacerea m-a costat un baston jumătate…  150 de Roni…  1.500.000 lei vechi…  Păi, ori suntem golani, ori nu mai suntem !?

 

De banii ăştia, nu a apucat să verse nici măcar o picătură de sudoare…  Ţac – Pac, şi gata !  Măseaua era eject !

 

Pula mea, mi-am greşit cariera !  Oare se organizează cursuri de calificare ca stomatolog ?  Eventual, cu frecvenţă redusă !

 

 

P. S. :  Acu’ am şi eu o nelămurire…  Dacă mi-a ieşit o măsea de minte, asta înseamnă că mi-a venit şi mintea la cap !?  La 30 de ani intru şi eu în rândul lumii ?  Niciodată nu e prea târziu…  Dă-i, Doamne, mintea românului de pe urmă !

Despre tzunoi
Sictirit pe viata. Mi s-a facut lehamite de ceea ce vad in jurul meu: pe cine promovam ca vedete, pe cine alegem sa ne reprezinte, etc.

3 Responses to Au, au, au !!!!!!

  1. G says:

    îţi trebe vro 6 ani de facultativitate pentru ca sa fii dinţar, am eu un coleg, da probabil nu e greu odata ce fregventa şi o alta in paralel..

  2. G says:

    Este, este, întotdeauna are ceva cu senzori la pantaloni care detectează găuri :)))

Lasă un răspuns

