Aparenţele înşeală…

 

        Cine o fi scos primul pleonasmul ăsta pe gură, nu ştiu …

       Fie a fost o femeie care nu vroia să se creadă că e curvuliţă, fie un bărbat care nu vroia să pară beţiv…  Unul dintre ăştia doi trebuie să fi fost.

       Scurtă explicaţie, ca să nu lăsăm lucrurile în ceaţă… 

       Conform dicţionarului explicativ al limbii române,  ” Aparenţă ”  înseamnă  ” Înfățișare exterioară înşelătoare a unui lucru. ”

       Aşadar, nu are rost să pui cuvântul  ” înşeală ”  după  ” aparenţă ”  pentru că tocmai asta e menirea unei aparenţe…  Să înşele, să îţi lase o altă impresie, să acopere esenţa, să te facă să crezi, de fapt, altceva decât ceea ce este…

       Dar, hai să zicem că asta e o abordare mai grea a expresiei…
       Însă mie îmi plac cel mai mult situaţiile în care este folosită…

       De obicei, e folosită de către semidocţi cu scopul evident de a acoperi faptele sau atitudinile lor superficiale.

 

        Un exemplu simplu :  Ea se îmbracă în culoarea mov, 5 zile la rând…

       Se naşte următorul dialog între mine şi ea :

Eu :   Eşti cam mov, duduie…
Ea :   Eh…   Aparenţele înşeală !
Eu :   Cum aşa !?!   Explică-mi !
Ea :   Păi, eu sunt verde în interior…
Eu :   Şi atunci de ce nu te îmbraci în verde ?!
Ea :   ….. ( pauză ) …… ( linişte ) ……. ( pauză )……

        Concluzia e simplă : De fapt, ea e mov, dar nu vrea ca lumea să o considere aşa, şi o bagă pe asta cu  ” Aparenţele înşeală ”  …

         Un alt exemplu, destul de întâlnit în zilele noastre, e cel în care soţia îl înşeală pe boul care se speteşte de dimineaţă până seara, pentru a avea ce pune pe masă…

        Soţul ajunge acasă, terminat după o zi grea la serviciu…   ” Nevastă, du-te si pune şi mie ceva să mănânc…  Îs rupt în gură de foame ! ”   Când deschide şifoneriul…   Surpriză !   Unul, în curu’ gol, dârdâia e frică…   ” Să nu mă baţi, nu e ceea ce pare…   Aparenţele înşeală !!! ”

        Hai nu zău !?  Poate o fi croitor şi lua măsurile pentru o nouă rochie…  Sau poate tâmplar, şi măsura distanţa pentru a instala bagheta care se rupsese mai demult…  Şi pe care, desigur, neisprăvitul de soţ nu a mai apucat să o monteze…   Dar, întrebare :  Cu ce dracu măsura ?   O fi avut pula gradată…   Vezi !?!   Aparenţele înşeală !!!

        Alt exemplu, şi cu asta închei :

        E ca şi cum eu m-aş opri fix în mijlocul unui trotuar plin de oameni, aş scoate ştromeleagul şi aş începe să mă piş…   Şi dacă un bătrân îmi zice :  ” Tinere, nu e frumos ceea ce faci, mergi măcar într-un loc mai ferit, eşti nesimţit !!! ”   Eu i-aş răspunde :  ” Moşule…  Aparenţele înşeală ! ”

Despre tzunoi
Sictirit pe viata. Mi s-a facut lehamite de ceea ce vad in jurul meu: pe cine promovam ca vedete, pe cine alegem sa ne reprezinte, etc.

Lasă un răspuns

